יום שישי, 3 ביולי 2009

איך למנוע מחלות חניכיים ומחלות שיניים ולשמור על בריאות הפה בדרך בטוחה ויעילה?

Bookmark and Share

הדרך הבטוחה והיעלה ביותר למנוע דלקות חניכיים ובעיות שיניים שיניים עוברת דרך משחת השיניים "און גארד" של דוטרה ומי פה משמן אתרי מנטה (Peppernint) ותערובת שמנים "און גארד"
רבים שואלים אותי מדוע להשתמש במשחת השיניים "און גארד"? מה הם יתרונותיה על פני משחות אחרות? אנסה לענות על שאלות אלה הסיכום הקצר שהבאתי כאן.

עולה הסיכון לחלות בסרטן הפה!
"מרבית רופאי השיניים בבריטניה סבורים כי מגמת הצריכה הגבוהה של אלכוהול וטבק בקרב צעירים בני 18-30 תוביל לעליה בשיעור סרטן הפה".

"מדי שנה מאובחנים בבריטניה מעל ל- 4300 מקרים חדשים של סרטן הפה, אשר מופיעים באיזורים של השפתיים, הלשון, הלחי והגרון, ו- 1700 מאותם מקרים מסתיימים במוות, שיעור של כ- 40% תמותה מהמחלב".

מדוע אם כן משתמשות החברות המעשייתיות במי פה ובמשחות שיניים המכילים אלכוהול לצריכה יומית? האם כולנו אלכוהוליסטים בעל כורחנו?

על פי המאמר: "נתון מדאיג נוסף הוא העדר המודעות לגורמי המחלה, אף על פי ש- 76% מהאנשים מודעים לקשר שבין עישון לבין סרטן הפה, רק 19% מודעים לקשר בין צריכה קבועה של אלכוהול לבין המחלה.

סרטן הפה היא אחת ממחלות הסרטן האכזריות ביותר! הסרטן הזה הוא בדרך כלל מסוג קרצינומה, ולכן הוא שולח גרורות במהירות לכל חלקי הגוף דרך מחזור הלימפה. גילוי מוקדם ע''י רופא שיניים הוא קריתי להצלה ממוות.

ראשית הבה ונשווה את המרכיבים החשודים כמסרטנים הנמצאים במשחת השיניים הרגילה למרכיבים הבטוחים הנמצאים במשחת השיניים הייחודית און גארד של חב' דוטרה:

משחת שיניים תעשייתית רגילה
במשחת שיניים תעשייתית רגילה תמצאו בדרך כלל בין - 0.5% ל- 1.5% של חומר פעיל האמול להועיל לשיניים ולחניכיים כגון: אמין פלואוריד, סודיום פלואוריד וטריקלוזן, כלור הקסידין וכדומה. 99% ממשחות השיניים הרגילה מכילה לכאורה "חומר לא פעיל" שאמור לכל היותר לא להזיק ולא להועיל.
ובכן, מסתבר שחומרים "לא פעילים" אלה מזיקים לשיניים, לרקמת החניכיים וחלקם אף מסרטנים. לדוגמא: ברוב משחות השיניים התעשייתיות ישנו חומר מקציף זול האמור לתת לנו את תחושת ההקצפה שכל כך התרגלתנו אליה החומר נקרא: Sodium Lauryl Sulfate או Sodium Laureth Sulfate.
ה- SLS הוא דטרגנט חזק, חומר מזיק מאוד הנמצא בעולם בשימוש במוסכים לניקוי שמן מרצפת המוסך וניקוי גריז ממנועים. יתרונו היחיד הוא מחירו הזול. כלומר הוא כדאי ביותר לחברות הקוסמטיקה ולמוצרי "בריאות הפה". השפעתו על תאי האפיתל המצפים את חלל הפה הרסנית: הוא פוגע בחלבונים המרכיבים את כרום התא, מקלף את תאי האפיתל המצפים את חלל הפה וגורם לפצעים כואבים הנקראים אפטות. השפעתו ההרסנית על חלבוני התאים מגבירה ארת חדירות קרום התא, מעמידה את התאים בסכנה של חדירת חומרים כימיים רעילים עד כדי חשש לגרימת שינוי סרטני!

חומר מסוכן נוסף החביב על חברות אלה הוא הסכרין Sodium Saccharin זהו הממתיק הזול ביותר אך גם הוא המסרטן ביותר! הסכרין הוגדר כחומר המסרטן ביותר ע''י הרשות הפדרלית לחומרים רעילים בארה''ב בין השנים 1977 ל- 1998, אולם החברות העשירות המרוויחות מליוני דולרים ממוצרים המבוססים על סכרין הצליחו, בזכות לחץ פוליטי ולובי ענק, להוציאו מרשימת החומרים האסורים לשימוש ב- 1998. עדיין יש להימנע מצריכת מוצרים המכילים או המבוססים על סכרין!

חומרים מסרטנים נוספים הנמצאים בחלק מתכשירי בריאות הפה הם: חומצה בנזואית, אלכוהול, טיטניום דיאוקסיד, פרופילין גליקול. גם הפלואוריד המהולל מסוכן, למרות הכחשות הממסד הרפואי!
בשנים האחרונות הופסק השימוש בו במי השתייה כמעט בכל המדינות המפותחות כולן, עקב תופעות מדאיגות של עלייה בתחלואה בסרטן העצם, פגיעה בכליות, והיפראקטיביות ואלימות בילדים שנחשפו לרמות גבוהות של פלואור. גם המדינות הסקנדינביות שתמכו באופן נלהב בשימוש בפלואוריד באופן קבוע כגון: דנמרק, שבדיה, נורבגיה ופינלנד הוציאו כולן את ההפלרה מחוץ לחוק! מפליא הדבר שהמדינות היחידות בעולם בהן עדיין קיים חוק הפלרת המים הן: ישראל ואירלנד! ההמלצה שלי: בררו ברשות המקומית אם יש פלואוריד במים שלכם, ואם יש - שתו מים מינרליים!

לסיכום: אם במשחת השיניים שלכם או במי הפה יש אחד מהחומרים הבאים הפסיקו את השימוש מיד;
SLS - Sodiom Lauryl Sulfate , אלכוהול, פלואודיד, פרופילין גליקול, טיטניום דיאוקסיד, סכרין, חומצה בנזואית, חומרי טעם וריח מלאכותיים.

משחת שיניים "און גארד"
משחת השיניים "און גארד" של חב' דוטרה אינה מכילה: Propylene Glycol, SLS, אלכוהול, חומצה בנזואית, סכרין או פלואור. לכן אין בה חומרים מסרטנים או מזיקים לחלל הפה.

משחת שיניים "און גארד" מגנה על השן ולה יתרונות רבים.
מרכיבים:
תערובת שמנים אתריים של ציפורן, תפוז בר, אקליפטוס, קינמון ורוזמרין.
השמנים ווינטגרין ונענע בתוספת ממתיק קסיליטול מקנים טעם נעים ומרענן את חלל הפה.
שמן אתרי מור מרגיע גרון מגורה ומרגיע את החניכיים ורירית חלל הפה.
תרכובת צורן מסייעת להוריד אבנית וכתמים בשן ללא פגיעה באמייל.
"סידן הידרוקסי אפטיט" מאפשר לשמור על שיניים בריאות ועמידות לשנים רבות. מרכיב זה אף מגובה במחקרים רבים. 


הוראות שימוש במשחת שיניים "און גארד" ומי פה משמנים אתריים: תערובת "און גארד" ושמן אתרי מנטה | Peppermint
לצחצח פעמיים ביום לפחות - אחרי ארוחת הבוקר! ובערב לפני השינה!

בשלב הראשון יש להישתמש בחוט דנטלי או בקיסמים דנטליים מיוחדים (לא קיסמים של מסעדה) כדי להוציא את כל שאריות המזון מבין השיניים.

לאחר מכן יש למרוח על מברשת השיניים מעט משחה "און גארד" (בכמות קטנה). מברשת השיניים צריכה להיות בעלת סיבים רכים ועם ראש קטן יחסית כדי שתגיע לכל פינות הפה. גם מברשת חשמלית טובה לשם כך אך לא הכרחית.
יש לצחצח היטב תוך כדי עיסוי החניכיים (חצי מסיבי המברשת על השיניים וחצי על החניכיים), לא לשכוח את הצד הפנימי של השיניים הפונה ללשון ולחיך, רוב האנשים עושים את הטעות הנפוצה ומצחצחים רק מבחוץ ומקווים שחורים לא יתפתחו בצד הפנימי של השיניים.
צחצוח נכון ויסודי אורך שלוש דקות שלמות, נא למדוד זמן.
רוב האנשים מצחצחים כ- 20 שניות בלבד צחצוח לא יסודי ולא מועיל.
לאחר הצחצוח, מומלץ לשטוף את הפה במי פה  עם שמנים אתריים שמן אתרי - מנטה ותערובת שמנים "און גארד" במיוחד בלילה כי אז ממשיכה ההשפעה שלה גם לאחר השטיפה
בבוקר תגלו ששיניכם נקיות, הדימום מהחניכיים ייפסק לחלוטין, ופיכם לא ידיף ריח רע.
מובן שבמקרים קשים של אבן שן רבה מידי המכסה כבר את כל השיניים (עקב הזנחה פושעת של אותו אדם) מומלץ גם לבקר אצל השיננית להסרת אבן השן!

מהן מחלות חניכיים? - בסרטון



אחרי שהחניכיים במצב גרוע, זה יכול להשפיע באיזו שהיא דרך על שאר הגוף?בהחלט כן!יש קשר הדוק בין מחלת חניכיים לדלקת חניכיים למחלות של מערכות אחרות בגוף. זה נושא חם ובוער בעשר שנים אחרונות במחקר. ונמצאו קשרים בין דלקת חניכיים למחלת חניכיים למחלה שנקראת אטימת עורקים של הלב שיכולה להוביל להתקף לב, לסיבוכי הריון בנשים בהריון, לסיבוכים של סכרת ועוד ...
כלומר שיש יותר דלקות חניכיים הקשר בין מחלת החניכיים לבין המערכות האחרות הוא הדוק והוא דו כיווני.
"פרופ' ליאור שפירא"

פרט לטיפול החיצוני בחניכיים הכולל: ביקורת אצל רופא שיניים, סילוק אבנית ע''י שיננית, צחצוח במשחת שיניים אולטרה שיין רדיאנס ושטיפת הפה במי פה אלימינייטור. מומלץ לחזק את ריקמת החניכיים מבפנים. כדי להילחם במחלת החניכיים הנקראת פריודונטיטיס, חשוב לחזק את רקמת החניכיים בעזרת נוגדי חימצון רבים ככל האפשר.

בספרו "מה שהרופא שלך אינו יודע על רפואה תזונתית עלול להרוג אותך" כותב דר' ריי סטראנד, (M.D): "חשוב להיות מודעים לכך שבגופנו מתחוללת מלחמה של ממש, כאשר בעלי הברית שלנו הם נוגדי החימצון והאויב הם הרדיקלים החופשיים".

רדיקלים חופשיים הם מולקולות ואטומים של חמצן בעיקר, בעלי אלקטרון חופשי אחד לפחות בקליפה החיצונית שלהם. הם נוצרים בגופינו כל הזמן עקב תהליכי החמצון בתאים, אולם במצבי דלקת הם נוצרים בכמויות עודפות. המטען החשמלי העודף שלהם גורם להם ליצור תגובות כימיות עם כל חומר או מולקולה אחרים שמצויים בסביבתם. מבחינה כימית פעילותם עלימה, מהירה מאוד ובעלת עוצמה כה רבה, שכן, אם לא ינוטרלו במהירות על ידי נוגדי החימצון - הם עלולים לגרום לנזק לרקמות (כגון החניכיים).

גופינו מייצרים נוגדי חמצון רבים אולם אין בהם די ויש להשלימם באמצעות תוספי תזונה. הפירות והירקות הם ספקי נוגדי החמצון העיקריים במזוננו. אולם במצבי מחלה כרונית ניוונית (כגון
מחלת החניכיים) יש לתגבר את הגוף בנוגדי חמצון בכמות העולה בהרבה על הכמות שמזוננו מספק לנו.
דר' רייריי סטראנד מוסיף וכותב: "חשוב להבין שנוגדי החמצון עובדים בשיתוף פעולה זה עם זה כדי לנטרל רדיקלים חופשיים שנמצאים באזורים שונים בגוף. לכל נוגד חמצון יש תפקיד ייחודי: ויטמין C (נוגד החמצון המפורסם ביותר) מסיס במים ולכן הוא יעיל ביותר כנגד רדיקלים חופשיים הנמצאים בדם. (מצוי ב- Maximol וב- Cascading Revenol).

ויטמין E מסיס בשומן ולכן הוא יעיל ביותר להגנה על כרומי התאים מפני הרדיקלים החופשיים.
גלותטיון יעיל ביותר בתוך התא עצמו (מיוצר ע"י גופנו). וחומצה אלפא - ליפואית פעילה הן בקרומי התאים והן בדם.
קואנזים Q10 (אוביקווינון), הוא חומר דמוי ויטמין, מסיס בשומן, שמתפקד כנוגד חמצון רב עוצמה. הוא משמש קופקטור חשוב ל- 3 תהליכים לפחות המתרחשים בתוך התא, במיטוכונדריה - האיזור שמייצר אנרגיה בתא והאחראי למירב ייצור הרדיקלים החופשיים. בהיותו נוגד חמצון חזק, Q10 משחק תפקיד חשוב בסיוע לתהליך נטרול הרדיקלים החופשיים. מומלץ במיוחד לסובלים מפריודונטיטיס כרונית או חריפה (הוא נמצא ב- Q10). ביכולתם של חלק מנוגדי החמצון לגרום להתחדשות נוגדי חמצון אחרים:
ויטמין C וחומצה אלפא - ליפואית יכולים להשיב לויטמין E ולגלותטיון את צורתם הפעילה ובכך להגביר את האפקט נוגד החמצון". "כדי לפעול נגד הרדיקלים החופשיים זקוקים נוגדי החמצון לרמות מתאימות של חומרי מזון נוספים, שמסייעים להם לפעול נגד הרדיקלים החופשיים. הם זקוקים למינרלים נוגדי חמצון כגון: אבץ, מנגן ומגנזיום, כמו כן נוגדי החמצון זקוקים לקופקטורים - גורמים שמסייעים לקיום התהליך האנזימטי שהם מבצעים. קופקטורים אלה הם בעיקר ויטמינים מקבוצה B: חומצה פולית וויטמינים: B1, B2, B6, B12.

לסיכום:
לסובלים מדלקות חניכיים ומבעיות חניכיים קשות ולאלה המעוניינים למנוע את הופעתן מומלץ להשתמש באופן יומי וקבוע בתוספים המכילים את המרכיבים הללו כל זאת בנוסף לטיפול חיצוני של הסרת אבנית אצל השיננית וצחצוח שיניים עם משחת "און גארד" ומי פה = כוס מים עם טיפה אחת של שמן אתרי מנטה | Peppermint ושתי טיפות תערובת שמנים "און גארד".
וכך נוכל לשמור על בריאות הפה בעקביות ולאורך זמן.


יוסי זילברפרב
טלפון: 03-5249360
נייד: 050-5342196
מייל: farb1@zahav.net.il
לחנות - להקליק כאן
עששת - ויקיפדיה
דלקת חניכיים - ויקיפדיה

תגובה 1:

  1. ראיתי במשחת השיניים און גארד שהיא מכילה טיטיניום דיאוקסיד

    השבמחק